Dreptul la retragere

Politica de returnare

"Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului."

Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Persoanele juridice nu fac parte din aceasta categorie, prin urmare aceasta lege nu se aplica in cazul lor.

Potrivit articolului 9 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 34 din 12 iunie 2014, consumatorul are dreptul de a se retrage din contractele incheiate la distanta, fara a preciza motivele, in termen de 14 zile calendaristice.

Perioada de retragere expiră în termen de 14 zile de la data încheierii contractului, în cazul contractelor de prestări de servicii sau ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a produselor sau a ultimului produs ( daca comanda este livrata in mai multe colete).

Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează comerciantul cu privire la decizia sa de retragere din contract, prin una din variantele: model formular de retragere sau o declaratie neechivoca in care consumatorul isi exprima decizia de retragere din contract, facuta pe mail la contact (at) qmobili.com sau trimisa prin posta la QMOBILI, Soseaua Pacurari nr.131-131A, Tr.2, SP.3, Iasi, 700544.

Obligațiile consumatorului în cazul retragerii

 Produsele pot fi predate unei persoane autorizate (curier) sau pot fi inmanate personal la adresa noastra din Iasi, loc Tomesti, incinta COMTOM, intrarea 2, hala 8, C3, 707515, Romania, in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract.

Se recomanda utlizarea aceluiasi serviciu de transport folosit la receptionarea produselor.

Indiferent cine gestioneaza modul de returnare a produselor (cine organizeaza transportul), QMOBILI sau consumatorul, cheltuielile de returnare vor fi suportate de catre consumator.

"Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi functionarii produselor."

In cazul în care bunul returnat prezinta ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, ciobiri, fisuri, murdarie, pete, accesorii lipsa, etichete sau sigilii rupte, certificat de garantie lipsa, consumatorul este responsabil în ceea ce priveste diminuarea valorii bunurilor.

Orice modificare a starii produsului sau deteriorarea ambalajului original a acestuia ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produsului la starea in care a fost livrat; taxele sunt cuprinse intre 0 si 90% din valoarea initiala a produsului. Produsele folosite, cu urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri, pete, etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand  costuri de reparare, inlocuire a eventualelor piese.

Daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, doar unul din produse poate fi desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.

Accesoriile aflate în cutia produsului precum si ambalajul original al acestuia fac parte integranta din produs. Produsele vor fi returnate cu ambalajul original nedeteriorat, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte, documentele care le-au insotit si cu o copie dupa factura fiscala.

Daca produsul returnat a fost insotit de materiale promotionale sau cadouri, se vor returna si acestea.

Obligațiile care revin profesionistului în cazul retragerii

Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata sau a contravalorii produselor achizitionate de la QMOBILI se va face prin transfer bancar in contul IBAN specificat de consumator, in cel mult 14 zile de  la data informarii de catre consumator asupra deciziei de retragere din contract. QMOBILI va putea amana rambursarea sumei pana la primirea bunurilor vandute.

Clienti persoane juridice pot returna un produs achizitionat de la QMOBILI in termen de 14 zile, doar cu conditia ca produsul returnat sa fie in ambalajul original cu sigiliul nedesfacut  (trebuie sa fie in stare identica cu cea din momentul receptiei), iar taxele de transport pentru livrarea initiala si pentru returnarea produsului vor fi suportate de catre client.  

Conform Art.16, sunt exceptate de la dreptul de retragere in ceea ce priveste contractele la distanta urmatoarele:

a) produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
b) produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid;
c) produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta;
d) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator  (exemplu: SALTEA) - anumite produse din categoria INGRIJIRE PERSONALA, MAMA SI COPILUL sau SPORT SI FITNESS care se folosesc pentru igiena /ingrijire corporala sau pentru alimentatie;
e) produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

Cererea de retragere din contract si implicit de retur se poate face:

  • completand formularul de retur disponibil la  formularul de returnare produs.
  • cerere in scris pe email la contact (at) qmobili.com;
  • cerere in scris trimisa prin POSTA la QMOBILI, Sos.Pacurari nr.131-131A, Tr.2, SP.3, Iasi, 700544.

Pentru informatii suplimentare ne puteti contacta telefonic la  004 0332808080, L-V 10:00-17:00.

 
Aboneaza-te la oferte speciale !
Website Malware Scan